سخن جناب آقای مهندس یاورطلب

نایب رئیس نخستین جشنواره انرژی و مواد


پس از چهل سال سپری شدن از انقلاب اسلامی هنوز چشم به بیگانگان در حل مشکلات کشورمان رنجی تحمل ناپذیر است. مفهوم این سخن آن نیست که می‌خواهیم چرخ­ها را دوباره اختراع کنیم. بلکه می‌بایست بدانیم در کجا امکان همکاری وجود دارد و در کجا باید تاکنون می‌توانستیم روی پای خود می‌ایستادیم.

 

در شرایط فعلی کشور پیامی در این راستا از جناب آقای دکتر طهرانچی (سرپرست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی) به تبع از سیاست‌های نظام به گوش رسید مبنی بر این که می‌خواهیم دانشگاه هایی داشته باشیم که علاوه بر فعالیت آموزشی و پژوهشی، کار آفرین و مشکل گشا نیز باشیم.

 

براین مبنا، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب برنامه علمی انرژی و مواد را عهده­ دار گردید. دانشگاهی با 50 هزار دانشجو، ده هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دو هزار دانشجوی دوره دکتری در قالب 13 دانشکده مأموریت یافت مشکلات در حوزه انرژی و مواد را (با پرداختن به موضوعات مدیریتی، اقتصادی، صنعتی، فنی، زبان، فرهنگی و...) احصاء و نسبت به ارائه راهکارهای اجرائی مورد نیاز اقدامات و هماهنگی­ های لازم را در درخت­واره چالش‌های موجود انرژی و مواد به عمل آورد.

 

برگزاری اولین جشنواره وفق نظام موضوعات (چالش‌های) انرژی و مواد احصاء شده، امکان تطبیق چالش‌ها با نیازها را برای دست­اندرکاران فراهم می‌نماید و فرصتی را به وجود می‌‌آورد که این واحد دانشگاهی با ذینفعان و ذیربطان از نزدیک مذاکره و مشورت نماید. بدیهی است حاصل این ارتباط انتخاب و اصلاح مسیر به دانشگاهیان را از یک طرف و حل مشکلات فرا روی انرژی و مواد را از سوی دیگر در پی خواهد داشت.

 

قطعاً برگزاری اولین جشنواره پیش رو، شاهد کاستی‌هائی خواهد بود و لذا از کلیه اساتید، دانشجویان و صنعتگران درخواست می‌گردد که برگزارکنندگان را از راهنمائی­های خود بی‌نصیب نگذارند و پیشاپیش از همه کسانی که برای اعتلا و آبادانی کشور تلاش و دلسوزی نموده و ما را در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره یاری می‌نمایند تشکر می‌نمایم و به امید روزی که این واحد دانشگاهی بتواند در همه ابعاد مدیریتی، اقتصادی، فنی ، فرهنگی و ... راه کارهای مناسب و کاربردی را در مشکلات پیش رو (موضوعات) انرژی و مواد تقدیم ملت بزرگ ایران بنماید.